QUI ES QUI?
EN MARXA...
Per a poder portar
a terme aquest projecte, Qui és qui?,
ens hem coordinat amb la tutora de 6è, na Pilar, i val a dir que hem
hagut de fer mans i mànigues per anar trobant els moments per anar
desenvolupant-lo, ja sabem com són els finals de curs (colònies, festa fi de
curs, comiat dels alumnes...)!
En principi les
activitats s’han emmarcat dins l’àrea de ciutadania, a la qual s’hi dedica una
sessió setmanal, degut als poc dies de curs que queden, distribuirem la resta
de sessions en altres hores.
A la primera sessió
vam iniciar l’activitat projectant una imatge i encetant el tema de diversitat
que ens envolta. En aquesta la va
conduir la tutora i una de nosaltres.
Imatge
projectada sessió 1
Preteníem començar
a estimular l’interès per conèixer altres cultures diferents a la nostra i
fer-los adonar de la diversitat social i riquesa cultural que ens envolta. El guió del debat va ser a partir d’un petit
qüestionari que van anar emplenant mentre comentàvem en veu alta.
Els alumnes es
mostren participatius i els desperta interès parlar d’altres cultures,
tradicions, països, ....
En acabar la sessió
es formen les parelles, decideixen sobre quin país, ciutat o cultura cercaran
informació. Val a dir que s’accepten totes les propostes dels alumnes ja que en
justifiquen el seu interès. (p.ex. Paris perquè hi van anar de vacances o
Islàndia perquè és un país volcànic i
tot just han tornat de colònies de la Garrotxa i estan molt motivats amb el tema
del vulcanisme).
SEGUINT...
Les sessions 2, 3 i
4 planificades, s’han fusionat. A la primera sessió els alumnes ja vam formar
les parelles i van decidir sobre quin
país o zona volien saber més, en volien
conèixer coses, i cadascun d’ells per interessos diferents. Les parelles es van posar d’acord i es van
posar en marxa. Només hem tingut temps de fer 2 sessions i en faltaria una
tercera per acabar de polir els treballs.
Els països sobre
els quals estan treballant són:
·
Islàndia. Volem saber més coses
sobre els volcans, ja que han estat de colònies a Olot durant una setmana.
·
Suïssa. En Salvador té una tieta
que viu allà i li agradaria saber-ne coses.
·
França, Paris. Han vist moltes
fotos de Paris i s’han sentit parlar molt d’aquesta ciutat, a més els agradaria
aprendre a parlar francès.
·
Polònia: Cracovia. Volen saber on han viatjat els jugadors de la
selecció i on es farà l’Eurocopa.
·
Bèlgica. La Glòria té tiets i ara un cosinet, que
anirà a conèixer aquest estiu.
Els alumnes han
començat a cercar informació sobre els països sobre els que conèixer. Es
mostren molt motivats ja que treballar amb l’ordinador sempre els fa molt
participatius. En principi s’han posat a treballar amb Power Point, és un
programa amb el que han treballat molt, durant a seva escolaritat han preparat diverses
presentacions, en tenen un bon domini, això fa que el seu treball sigui molt
autònom i actiu, i la mestra pot anar
atenent els deferents grups més individualment. Hem animat a un grup a provar amb Glogster.
No hay comentarios:
Publicar un comentario