lunes, 11 de junio de 2012


QUI ES QUI?



EN MARXA...

Per a poder portar a terme aquest  projecte,  Qui és qui?,  ens hem coordinat amb la tutora de 6è, na Pilar, i val a dir que hem hagut de fer mans i mànigues per anar trobant els moments per anar desenvolupant-lo, ja sabem com són els finals de curs (colònies, festa fi de curs, comiat dels alumnes...)!

En principi les activitats s’han emmarcat dins l’àrea de ciutadania, a la qual s’hi dedica una sessió setmanal, degut als poc dies de curs que queden, distribuirem la resta de sessions en altres hores.

A la primera sessió vam iniciar l’activitat projectant una imatge i encetant el tema de diversitat que ens envolta.  En aquesta la va conduir la tutora i una de nosaltres.

                                                         Imatge projectada sessió 1

Preteníem començar a estimular l’interès per conèixer altres cultures diferents a la nostra i fer-los adonar de la diversitat social i riquesa cultural que ens envolta.  El guió del debat va ser a partir d’un petit qüestionari que van anar emplenant mentre comentàvem en veu alta.

Els alumnes es mostren participatius i els desperta interès parlar d’altres cultures, tradicions, països, ....
En acabar la sessió es formen les parelles, decideixen sobre quin país, ciutat o cultura cercaran informació. Val a dir que s’accepten totes les propostes dels alumnes ja que en justifiquen el seu interès. (p.ex. Paris perquè hi van anar de vacances o Islàndia perquè és un país volcànic  i tot just han tornat de colònies de la Garrotxa i estan molt motivats amb el tema del vulcanisme).


SEGUINT...

Les sessions 2, 3 i 4 planificades, s’han fusionat. A la primera sessió els alumnes ja vam formar les parelles i van decidir  sobre quin país  o zona volien saber més, en volien conèixer coses, i cadascun d’ells per interessos diferents.   Les parelles es van posar d’acord i es van posar en marxa. Només hem tingut temps de fer 2 sessions i en faltaria una tercera per acabar de polir els treballs.

Els països sobre els quals estan treballant són:

·        Islàndia. Volem saber més coses sobre els volcans, ja que han estat de colònies a Olot durant una setmana.
·        Suïssa. En Salvador té una tieta que viu allà i li agradaria saber-ne coses.
·        França, Paris. Han vist moltes fotos de Paris i s’han sentit parlar molt d’aquesta ciutat, a més els agradaria aprendre a parlar francès.
·        Polònia: Cracovia.  Volen saber on han viatjat els jugadors de la selecció i on es farà l’Eurocopa.
·        Bèlgica.  La Glòria té tiets i ara un cosinet, que anirà a conèixer aquest estiu.

Els alumnes han començat a cercar informació sobre els països sobre els que conèixer. Es mostren molt motivats ja que treballar amb l’ordinador sempre els fa molt participatius. En principi s’han posat a treballar amb Power Point, és un programa amb el que han treballat molt, durant a seva escolaritat han preparat diverses presentacions, en tenen un bon domini, això fa que el seu treball sigui molt autònom i actiu,  i la mestra pot anar atenent els deferents grups més individualment. Hem animat a un grup a  provar amb Glogster.



No hay comentarios:

Publicar un comentario