VALOREM COM HA ANAT
Per a concloure aquest miniprojecte a l’aula es projecta la valoració final I
s’incia un petit debat seguint el guió presentat i que intenta que els alumnes
reflexionin sobre allò que han après:
- Que us ha semblat en línies generals l'activitat?
- Quina part us ha resultat més interessant i quina part menys?
- Què és el que heu après amb aquesta activitat pel que fa al que ja sabíeu?
- Creeu que l'activitat us ha obert la ment respecte a altres cultures? Per què?
- Què us ha semblat treballar en grup?
- Us ha facilitat o complicat el treball l'ús de les TIC?
- Recomanaríeu a un altre professor o professora que utilitzessin aquesta metodologia?
·
Es
demana als alumnes que expressin la seva opinió vers el que els ha semblat
l’activitat i quina ha estat la part que han trobat més i menys
interessant. En comenten que els ha
agradat molt l’enfocament i com ho han fet, també els ha agradat molt
explicar-ho als companys, i la visita de la Mari Jane. Han trobat interessant
poder buscar informació del país que ells han decidit, i han trobat més pesat
fer “el resum del que troben a internet perquè copiar no val”.
·
Quan
es demana que expliquin que han après amb l’activitat en referencia al que
sabien, la tutora comenta que tots expliquen petites curiositats d’altres
zones, aquets detalls els crida l’atenció. També comenten que costa molt
entendre un altre llengua, l’anglès, i que les persones que venen a Catalunya
s’han d’esforçar molt per entendre`ns. Els dos alumnes de van treballar amb
Glogster comenten que els ha agradat molt fer el treball amb aquest nou
programa i que els agradaría tornar-lo a provar. I
l’alumna que aquest estiu visitarà Bèlgica mostra gran satisfacció de saber més
coses d’allà on anirà.
·
Els
alumnes comenten que els ha agradat molt fer recerca de cultures, festes, …
d’altres llocs del món, i expresen que podría “ser bona idea que els nens que
venen d’altres països un dia ens expliquin com viuen al seu país”
·
Pel
que fa a treballar en grup, expressen que és com més els agrada treballar,
sobretot si els deixen triar parella, perquè hi ha alumnes amb els que els
costa posar-se d’acord i treballen poc. Val a dir que a l’escola s’utilitza la
medotodologia d’aprenentatge cooperatiu en tots els grups i en diferents àrees
i activitats, i els alumnes ja tenen hàbit de treball en parella i en grup.
·
La
valoració que en fan de l´ús de les TIC és molt positiva, i expressen que els
agrada més treballar així, els alumnes fan comentaris en referent a qué és més
fácil buscar per internet que als llibres, que poden triar colors, forma de les
lletres i grandaria, que poder projectar els treballs fan que els comanys pugun
veure el que han fet tots alhora, que
poden treballar cadascú per separat i desprès ajuntar-ho, que és més divertit
perquè troben fotos i vídeos que poden copiar…. I tots están d’acord que són de
fácil ús i que els agradaría que les fèssin ser més.
Des del nostre punt de vista i tenint en compte els criteris
d'avaluació considerem l'avaluació de l'aprenentatge aconseguit molt bona en
totes les seves fases: inicial, continua i final. Expliquem el perquè
analitzant cada criteri d'avaluació:
·
Hi ha hagut una alt grau de
participación de tot l’alumnat
·
Les TIC han tingut un paper
rellevant en el procès d’aprenentatge.
·
Els alumnes han mostrat
autonomía en l’aprenentatge, reflexió sobre el procès, organització i
planificació del treball… en relació a l’adquisició
de competències programades.
·
Han esta capaços
de mostrar respecte i interés per altres pobles i cultures.
·
Han mostrat
empatia i respecte a la diversitat social,
cultural i de gènere, cap a altres cultures i cap a alumnes de l’escola
d’altres nacionalitats.
·
Han comunicat
idees i informacions de manera oral, escrita, visual i utilitzant les TIC per
informar.
Des del nostre
punt de vista i tenint en compte els criteris d'avaluació, considerem
l'avaluació de l'aprenentatge aconseguit molt bona en totes les seves fases:
inicial, continua i final.
No hay comentarios:
Publicar un comentario