ENS VISITA LA MARI JANE
El divendres a la
tarda ens va visitar la Mari Jane Paterson, una noia escocesa que està a
Catalunya en un intercanvi estudiantil. La proposta va sorgir a partir de la
mestra d’anglès, que va aprofitar la visita per a treballar amb altres grups de
l’escola.
Van preparar 3
contes, i per a cada cicle de primària i va fer 3 mini sessions on va explicar
un conte en anglès. A la sessió de cicle superior, en acabar va explicar als
alumnes de quin país prové, on està situat, i va demanar als alumnes si el
coneixien. Va explicar també el que ha vingut a fer a Catalunya i quines
diferències ha trobat amb el seu país i que li ha sorprès (el clima, una llengua desconeguda, el
català, el caràcter de la gent....) També
els va explicar la importància de l’acollida que ha tingut i acompanyament en
aquests dies. La conversa sempre es va
fer en anglès.
Els alumnes van
participar molt activament i també se’ls va demanar que la participació fos en
anglès.
La mestra d’anglès
valora molt positivament l’experiència, el fet de poder oferir a l’alumnat una
experiència i model oral als alumnes amb una persona nadiua. També valora molt
positivament la participació activa dels alumnes i l´ús del llenguatge oral i
la competència demostrada, tant oralment com en comprensió.
Desprès van fer una
petita valoració-reflexió amb la tutora, i els alumnes vam manifestar l’interès
que els havia despertat poder conèixer una persona d’un altre país i la
sorpresa de només poder-se comunicar en anglès amb ella.
PRESENTEM !
Havíem previst 3
sessions per a poder acabar les presentacions, i ha calgut alguna estona més. A
les alçades de curs que estem anem molt justos, i les presentacions s’hauran de
fer de forma molt àgil per tal que els 5 grups puguin presentar-ho.
En una primera
sessió s’han presentat 2 treballs, els alumnes que han preparat un Power Point
sobre França i els alumnes que han preparat un pòster sobre Cracòvia amb
Glogster.
Les alumnes que han
presentat França, han començat la
presentació justificant perquè han triat aquest país i després han anat
explicant les diapositives preparades.
Al final han demanat als companys si teníem preguntes. Els alumnes han fet intervencions per
compartir coneixements i experiències que tenen en referència al país i la
llengua.
Tot seguit 2
alumnes han presentat el pòster que han preparat per a presentar la ciutat
polonesa de Cracòvia. Han explicat
la motivació que els ha portat a voler conèixer aquesta ciutat, el futbol!! Els alumnes també expliquen que ho han fet amb
un programa nou, Glogster, i expliquen les dificultats que s’han anat trobant i
com ho han anat resolent, per exemple que tot era en anglès o que el
coordinador d’informàtica els ha ajudat força. Es mostren molt satisfets del
treball aconseguit i expliquen el
contingut als companys i obren un torn de paraula entre els companys. Els nois i noies fan força preguntes sobre el programa que han fet servir, ja que han
manifestat que els ha agradat molt el treball que han presentat.
Pòster
Les 3 presentacions
que resten per fer es fan en una sessió posterior. Les tres es fan amb Power
Point i la sessió segueix la mateixa dinàmica que les anteriors. Els alumnes
justifiquen el treball que han
desenvolupat, en fan la presentació i obren un torn de paraula entre els
companys.
Els alumnes
participen amb el mateix interès que en les anterior presentacions. I la mestra
en fa una valoració molt positiva de la tasca feta pels alumnes, així com la
autonomia que han mostrat per a resoldre el projecte. També manifesta que amb
més temps les presentacions s’haurien pogut treballar amb més profunditat i
potser altres alumnes haguessin fet la presentació amb Glogster.
No hay comentarios:
Publicar un comentario