jueves, 14 de junio de 2012

ENS VISITA LA MARI JANE

El divendres a la tarda ens va visitar la Mari Jane Paterson, una noia escocesa que està a Catalunya en un intercanvi estudiantil. La proposta va sorgir a partir de la mestra d’anglès, que va aprofitar la visita per a treballar amb altres grups de l’escola. 

Van preparar 3 contes, i per a cada cicle de primària i va fer 3 mini sessions on va explicar un conte en anglès. A la sessió de cicle superior, en acabar va explicar als alumnes de quin país prové, on està situat, i va demanar als alumnes si el coneixien. Va explicar també el que ha vingut a fer a Catalunya i quines diferències ha trobat amb el seu país i que li ha sorprès  (el clima, una llengua desconeguda, el català,  el caràcter de la gent....) També els va explicar la importància de l’acollida que ha tingut i acompanyament en aquests dies.  La conversa sempre es va fer en anglès.

Els alumnes van participar molt activament i també se’ls va demanar que la participació fos en anglès.
La mestra d’anglès valora molt positivament l’experiència, el fet de poder oferir a l’alumnat una experiència i model oral als alumnes amb una persona nadiua. També valora molt positivament la participació activa dels alumnes i l´ús del llenguatge oral i la competència demostrada, tant oralment com en comprensió.
Desprès van fer una petita valoració-reflexió amb la tutora, i els alumnes vam manifestar l’interès que els havia despertat poder conèixer una persona d’un altre país i la sorpresa de només poder-se comunicar en anglès amb ella.  






PRESENTEM !

Havíem previst 3 sessions per a poder acabar les presentacions, i ha calgut alguna estona més. A les alçades de curs que estem anem molt justos, i les presentacions s’hauran de fer de forma molt àgil per tal que els 5 grups puguin presentar-ho.

En una primera sessió s’han presentat 2 treballs, els alumnes que han preparat un Power Point sobre França i els alumnes que han preparat un pòster sobre Cracòvia amb Glogster. 

Les alumnes que han presentat França, han començat la presentació justificant perquè han triat aquest país i després han anat explicant les diapositives preparades.  Al final han demanat als companys si teníem preguntes.  Els alumnes han fet intervencions per compartir coneixements i experiències que tenen en referència al país i la llengua.




Tot seguit 2 alumnes han presentat el pòster que han preparat per a presentar la ciutat polonesa de Cracòvia. Han explicat la motivació que els ha portat a voler conèixer aquesta ciutat,  el futbol!!  Els alumnes també expliquen que ho han fet amb un programa nou, Glogster, i expliquen les dificultats que s’han anat trobant i com ho han anat resolent, per exemple que tot era en anglès o que el coordinador d’informàtica els ha ajudat força. Es mostren molt satisfets del treball  aconseguit i expliquen el contingut als companys i obren un torn de paraula entre els companys.  Els nois i noies fan força preguntes sobre el  programa que han fet servir, ja que han manifestat que els ha agradat molt el treball que han presentat.

Pòster





 Les 3 presentacions que resten per fer es fan en una sessió posterior. Les tres es fan amb Power Point i la sessió segueix la mateixa dinàmica que les anteriors. Els alumnes justifiquen el treball que  han desenvolupat, en fan la presentació i obren un torn de paraula entre els companys.

Els alumnes participen amb el mateix interès que en les anterior presentacions. I la mestra en fa una valoració molt positiva de la tasca feta pels alumnes, així com la autonomia que han mostrat per a resoldre el projecte. També manifesta que amb més temps les presentacions s’haurien pogut treballar amb més profunditat i potser altres alumnes haguessin fet la presentació amb Glogster.

No hay comentarios:

Publicar un comentario